ויזה העולמית חושפת נתוני ענק בהתמודדות עם ניסיונות הונאה בישראל
- בבלאק פריידי 2024, חלה עלייה של 24.6% במספר העסקאות ברשת של Visa לעומת אותו יום בשנת 2023.
- במהלך יום זה נמנעו בישראל 980.6% יותר ניסיונות הונאה בהשוואה לשנה שעברה.
- חנויות האלקטרוניקה הובילו את ההוצאות, עם 58% מכלל העסקאות.
עלייה במודעות לצד עלייה בניסיונות ההונאה
בלאק פריידי 2024 הפך ליום שיא עבור הצרכן הישראלי, עם עלייה משמעותית בהיקף הרכישות. בהשוואה לשנה הקודמת, נרשמה עלייה של 11% במספר העסקאות ביום שישי המיוחד, בעוד שבמהלך כל סוף השבוע חלה צמיחה של 31.3% בהוצאות.
לצד הגידול ברכישות, זינקו גם ניסיונות ההונאה – אך הרשת של Visa הצליחה לסכל ביעילות חסרת תקדים: ביום בלאק פריידי לבדו נמנעו 980.6% יותר ניסיונות הונאה מאשר ב-2023, ובמהלך כל סוף השבוע נחסמו 509.2% יותר חשדות בהשוואה לשנה שעברה.
מנכ"ל Visa בישראל, גרי לסקי, אמר:
"בלאק פריידי הוא אירוע מרכזי בלוח השנה של הצרכנים בישראל, אך גם הזדמנות לנוכלים לנסות את מזלם. Visa ממשיכה לשים דגש על הגנה מלאה בכל עסקה, ללא קשר להיקפה, ומאפשרת לקונים לבצע רכישות בראש שקט ובטוח לאורך כל השנה."
בניתוח סקטוריאלי, 58% מכלל ההוצאות ביום בלאק פריידי התבצעו בחנויות אלקטרוניקה, שהובילו את טבלת הקניות לשנה זו.